Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Biuro łącznikowe

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Mackiewicz | 2015-06-15 12:39:25
indie, spółki, prawo, podatki

Zagraniczne firmy, pod warunkiem uzyskania zgody RBI, mogą założyć w Indiach biuro łącznikowe. Jest ono ich własnością; prawują nad nim całkowitą kontrolę.

 

Służą one jako „kanał komunikacyjny” pomiędzy firmą zagraniczną i indyjskimi klientami. Najczęściej biura takie zakładane są w celu promocji firmy i badania możliwości rozwoju ekspansji w tym kraju.

Otwarcie i prowadzenie działalności przez biuro łącznikowe regulowane jest przez FEMA. Ponadto obowiązują zasady określone w pozwoleniu RBI. Podlega ono rejestracji w rejestrze spółek.

Biuro łącznikowe może prowadzić następujące rodzaje działalności:

  • reprezentację firmy macierzystej w Indiach
  • promocję eksportu/importu do/z Indii
  • promocję współpracy technicznej/finansowej pomiędzy firmą macierzystą i firmami w Indiach
  • działanie jako kanał informacyjny pomiędzy firma macierzystą i firmami indyjskimi

Musi też spełnić następujące warunki:

  • wszystkie wydatki muszą być pokrywane ze środków dewizowych otrzymanych z zagranicy
  • nie może podejmować działalności handlowej czy przemysłowej, a jego działania muszą ograniczać się do przekazywania informacji pomiędzy centralą i potencjalnymi indyjskimi klientami
  • biura nie mogą pobierać żadnych prowizji ani otrzymywać żadnych przychodów od klientów indyjskich za świadczenie usług informacyjnych
  • biuro musi przedkładać do RBI raport roczny certyfikowanego biura księgowego, raport działań rocznych i inne dokumenty.

Biuro łącznikowe nie ma obowiązku podatkowego, ponieważ nie generuje przychodów w Indiach.

Podanie o założenie biura łącznikowego w Indiach należy złożyć w centrali RBI (ang. Foreign Investment Division). Jeżeli zostanie udzielona odpowiedź pozytywna, wydaje się pozwolenie wstępnie na trzy lata. Następnie należy powiadomić Registrar of Companies. Podania o przedłużenie pozwolenia składa się we właściwym biurze regionalnym RBI.

Warto zaznaczyć, że firma ubezpieczeniowa posiadająca zezwolenie Insurace Regulatory and Development Authority, na podstawie Insurace Regulatory and Development Authority Act, 1999 nie potrzebuje zgody według przepisów FEMA.