Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



BRANŻA MEBLARSKA W INDIACH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SEGMENTU KUCHNI MODUŁOWYCH.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: | 2015-04-04 08:40:08
analizy rynkowe

BRANŻA MEBLARSKA W INDIACH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SEGMENTU KUCHNI MODUŁOWYCH. Branża meblarska jest dziś warta ok 8 mld dolarów, a segment kuchni modulowych jest najszybciej rozwijającym się segmentem tej branży. Zgodnie ze statystykami, segment kuchenny wart jest około 2 mld dolarów, w tym kuchnie modułowe ok. 500 mln dolarów i ciągle rośnie. Wraz z rosnącą liczbą małych rodzin, zwiększającym się dochodem do ich dyspozycji i z większą przystępnością urządzeń AGD należy oczekiwać, że sektor ten będzie rósł w tempie 40% rocznie.

BRANŻA MEBLARSKA W INDIACH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SEGMENTU KUCHNI MODUŁOWYCH.

 

Branża meblarska jest dziś warta ok 8 mld dolarów, a segment kuchni modulowych jest najszybciej rozwijającym się segmentem tej branży. Zgodnie ze statystykami, segment kuchenny wart jest około 2 mld dolarów, w tym kuchnie modułowe ok. 500 mln dolarów i ciągle rośnie. Wraz z rosnącą liczbą małych rodzin, zwiększającym się dochodem do ich dyspozycji i z większą przystępnością urządzeń AGD należy oczekiwać, że sektor ten będzie rósł w tempie 40% rocznie.

 

Kluczowe dane:

• Indyjski rynek meblarski jest warty około 8 mld USD.

• Stanowi 0,5% całkowitego PKB.

• Zatrudnia 300.000 osób.

• Wysoce niezorganizowany- tylko 15% w zorganizowanej branży.

• Roczna stopa wzrostu sektora zorganizowanego wynosi 30%.

• Drewniane meble domowe są największym segmentem.

 

Kluczowe rynki mebli z drewna w Indiach to stany Gujarat, Rajasthan, Uttar Pradesh, Punjab, Kerala, Andhra Pradesh, Bengal Zachodni.

 

Przemysł kuchni modułowych

 

Kuchenne meble modułowe oparte są na ich praktycznej funkcjonalności. Początki segmentu kuchni modułowych na indyjskim rynku mebli stworzyły świadomość, że nawet kuchnie mogą być mieć styl, a jednocześnie być wygodne, wydajne i eleganckie. Wygoda, efektywne wykorzystywanie przestrzeni, oraz zmiany stylu życia spowodowały wzrost popytu na kuchnie modułowe. Na rynku jest miejsce nie tylko dla krajowych graczy, ale również dla firm międzynarodowych.

 

Kluczowe dane:

• Wartość rynku około 250 mln USD.• Indyjskie gotowe kuchnie obecnie sprzedawane w ilości 10.000 sztuk miesięcznie w całym kraju.• Oczekiwany jest 10 krotny wzrost w ciągu najbliższych trzech do czterech lat.• Sektor kuchni modułowych w Indiach jest jeszcze w powijakach, ale ma ogromny potencjał wzrostu.• Rynek rośnie o 50% rocznie.• Jest to sektor w dużej mierze niezorganizowany z obecnością lokalnych i małych graczy. Rynek niezorganizowany obejmuje stolarzy projektujących kuchnie na własną rękę w oparciu o wymagania indywidualnych klientów.• kuchnie modułowe są dostosowywane w oparciu o wymagania użytkownika. W zależności od potrzeb konsumenta istnieje możliwość dodania różnych akcesoriów, takich jak komin, palniki itp.• kuchnie stanowią 40% branży mebli i wyposażenia. Produkty na tym rynku w dużej mierze są sprzedawane na terenach miejskich Indii.

• Przy rocznej stopie wzrostu wynoszącej 40 procent firm z urządzeń kuchennych prześcignął branżę IT w wielkich miastach.

 

Jeszcze w 1994 roku, przeciętny zakład meblarski wykonywał nie więcej niż 10-15 kuchni miesięcznie wyłącznie dla elity. Kiedy nastąpił boom budowlany, zasady gry i liczby zmieniły się drastycznie. Obecnie taki zakład ma zapotrzebowanie na 60-70 kuchni miesięcznie.

 

Rosnąca akceptacja dla międzynarodowych koncepcji i zwiększona przystępność były powodami, które doprowadziły do gwałtownego wzrostu branży kuchni modułowej w Indiach w ostatniej dekadzie.

 

Kuchnia modułowa to w zasadzie gama urządzeń / szafek, które są umieszczone razem w zaplanowany sposób, który sprawia, że prace kuchenne są łatwiejsze. Zazwyczaj są one zaprojektowane tak, aby dopasować się do preferencji klienta, jak i wykorzystać przestrzeń dostępną w domu. Można wybrać spośród wielu kolorów i wzorów.

 

Modułowa kuchnia obejmuje szafki i szuflady, które różnią się w zależności od dostępności miejsca, wbudowane przykryte kosze, zmywarki, wyciągi kominowe, kuchenki, mikrofalówki i umywalki. Drewno, szkło i lakierowane laminaty wykorzystywane są do szaf i żaluzji, a wytrzymałe materiały, takie jak marmur lub granit do blatów.

 

Cena waha się od 50.000 do 2.000.000 rupii (750 do 30.000 USD) w zależności od stylu, używanych materiałów, akcesoriów, urządzeń i gadżetów wybranych przez klienta i przestrzeni, jaką ma on do dyspozycji. Podstawowe kuchnie modułowe kosztują (1.500 do 2.000 USD). Prawie 70% firm z tej branży oferuje kuchnie modułowe w tym przedziale cenowym.

 

Według badań przeprowadzonych przez Netscribes (India) Pvt. Ltd, wielkość rynku kuchni modułowych w kraju w 2010 roku wynosiła 23 mld rupii (ok 340 mln USD) i rosła w tempie 50% by osiągnąć 33 mld rupii (ok 500 mln USD) w 2014 roku, a rynek niezorganizowany obejmuje 70% rynku.

 

Modułowa kuchnia nie jest już luksusem, lecz koniecznością dla gospodarstw domowych. Istnieje zapotrzebowanie na pełną gamę urządzeń na potrzeby wszystkich grup dochodowych.

 

I tak np. w samym tylko mieście Gurgaon do 2014 roku zostało zbudowanych 125.000 budynków mieszkalnych i zakładając, że nawet w 20% tej liczby będą kuchnie modułowe, zapotrzebowanie na nie osiągnie 22000 do 24000 sztuk w ciągu najbliższych dwóch lat.

 

Firmy w tej branży rosną w tempie 15 do 20% w ciągu ostatnich pięciu lat dzięki dostawom dla bardzo znanych klientów z branży deweloperskiej, takich jak m. in. Raheja, DLF i Ansal, którzy wygenerowali tempo dla rozwoju tej branży w mieście w ciągu ostatnich pięciu lat.

 

Klienci ci najpierw sprawdzali i testowali koncepcję kuchni modułowych, a dziś oferują takie kuchnie jako podstawowe wyposażenie w swoich projektach, windując prestiż, a co za tym idzie ceny mieszkań. Prowadzi do również do promocji samej marki producenta wyposażenia kuchni.

 

Specjaliści przewidują, że sektor niezorganizowany ostatecznie zniknie z rynku, jako że klient jest coraz bardziej świadomy klasy, marki i jakości produktu.

 

Branża kuchni modułowych dzieli się na trzy segmenty. Pierwszy obejmuje tych, którzy importują kuchnie, głównie włoskie i je sprzedają, druga kategoria obejmuje tych, którzy kopiują modele zagraniczne i sprzedają je na rynku, a trzeci segment to segment niezorganizowany producentów wyrobów własnych.

 

Urządzenia i akcesoria stanowią ważny element kuchni modułowej i istnieje wiele opcji dostępnych na rynku, w zależności od potrzeb. Wyciąg kominowy w kuchni może kosztować pomiędzy 3000 do 100.000 rupii (od 45 do 1500 USD), wbudowane płyty grzejne można kupić w przedziale od 5000 do 40000 rupii (od 75 do 600 USD) i zmywarka będzie kosztować do 35.000 rupii (ok 520 USD). Można też kupić wbudowane kuchenki w cenach od 30.000 do 70.000 (od 450 do 1000 USD). Instalacja zwykle trwa od 1-2 dni.

 

Według obserwatorów rynku, zapotrzebowanie na kuchnie modułowe wzrasta wraz z nadejściem kultury wielonarodowej i napływem zagranicznych konceptów.

 

Pomimo przewidywanego szybkiego wzrostu rynku kuchni modułowych w ciągu najbliższych 5-10 lat, branża ta wciąż wymaga dużych nakładów pracy. Największym wyzwaniem jest dziś prawidłowa instalacja zakupionej kuchni. Producentom wciąż brakuje fachowców zdolnych do zainstalowania kuchni zgodnie z projektem. Przemysł potrzebuje wyszkolonych pracowników i zaangażowania stowarzyszeń projektantów i architektów.

 

Działania zagranicznych firm w tej branży można prześledzić na przykładzie Fisher & Paykel, nowozelandzkiej marki wysokiej klasy urządzeń kuchennych, która weszła na rynek indyjski w roku 2012. Jej produkty, zaprojektowane i skonstruowane w Nowej Zelandii, sprzedawane są w 50 krajach na całym świecie.


W Indiach jest to spółka zależna będąca w całości w posiadaniu kapitału zagranicznego. Rozpoczęła działalność w Indiach w marcu 2012 roku z biura łącznikowego. Początkowo współpracowała z dystrybutorami, którzy również importowali urządzenia bezpośrednio. Firma-matka angażowała się w prowadzenie i formułowanie polityki zarówno w zakresie handlu jak i cen, które najlepiej sprawdzały się w warunkach indyjskich.

W pierwszych kilku miesiącach firma miała kłopoty ze znalezieniem urządzeń, które dobrze działałyby w warunkach indyjskich. Drugim wyzwaniem było przekonanie dystrybutorów do ich sprzedaży. 


Firma specjalizuje się tylko w sprzęcie AGD, oferuje przede wszystkim urządzenia wolnostojące i wbudowane urządzenia kuchenne. Jednak chcą wzmocnić swoją ofertę w segmencie kuchni modułowej.


Od początku strategią było nie współpracować z istniejącymi sieciami handlowymi. Nie chodzi tylko o posiadanie ekskluzywnego sklepu lub wolnego miejsca w nim. Należało dać klientowi takie same wrażenia w zakupie urządzeń Fisher & Paykel, jakie ma się w innych krajach świata.


Firma otworzyła więc wiele sklepów w sklepach (koncept shop-in-shop) w całym kraju, w punktach sprzedaży detalicznej kuchni i ceramiki sanitarnej.


Obecnie mają 29 sklepów w sklepach. Mają również ekskluzywne sklepy firmowe. W chwili obecnej działają w Delhi i Bangalore. Będą wkrótce mieli jeszcze kilka podobnych placówek w różnych miejscach w całym kraju. 


Firma stara się oferować najlepszy stosunek ceny do jakości, co oznacza, że nastawia się na indyjskich klientów gotowych zainwestować w wyroby marek z wyższej półki po rozsądnych cenach. Innymi słowy oferują luksus w przystępnej cenie. Według firmy rynek kuchni modułowych rośnie w ogromnym tempie i jego wartość może osiągnąć 800.000 mln USD.

 

Związki z firmami deweloperskimi są jednym z najważniejszych aspektów rozwoju firmy. Na arenie międzynarodowej, pracują z markowymi budowniczymi mieszkań i różnych projektów hotelarskich. W Indiach są związani z wieloma prestiżowymi deweloperami, takimi jak Tata Primanti, Oakwood Hyderabad i wieloma innymi.


Nawiązują również współpracę z sieciami luksusowych hoteli, takimi jak Grand Hyatt, ITC itp.


W ostatnich dwóch latach starają się dotrzeć do konkretnych projektantów i architektów, w celu zwiększenia znajomości marki. Robią dużo reklamy i promocji nakierowanych na nich i poprzez znane magazyny branżowe. Prowadzą również różne programy w mediach z udziałem ambasadorów marki i kucharzy.

 

 

 





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

Pendrive z nadrukiem

Profesjonalnie zajmujemy się produkcją gadżetów reklamowych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych i p...
Polska - WARSZAWA 2022-05-27 Dodał: Andrzej Redko Handel Zobacz ofertę

Kubki termiczne z nadrukiem

Gadżety reklamowe są jednym z narzędzi marketingu. Generalnie gadżetem może być praktycznie każdy...
Polska - WARSZAWA 2022-05-07 Dodał: Andrzej Redko Handel Zobacz ofertę

Derma tapicerska

Dolaro to wysokiej jakości derma tapicerska rewelacyjnie imitująca skórę naturalną. Tkanina jest ...
Polska - Nowa Sól 2019-05-16 Dodał: Mariusz Giwierski Meble, Produkcja mebli Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert