Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Rynek produktów mleczarskich

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: | 2015-04-23 05:57:44
analizy rynkowe

Obroty i rentowność indyjskiego przemysłu mleczarskiego rośnie dzięki wzrostowi konsumpcji i lepszych marżach na niestandardowych produktach (tzw. Value Added Products-VADP) jak smakowe jogurty, sery i mleko UHT. Zapotrzebowanie na takie produkty rośnie dzięki urbanizacji, zmianach w demografii społeczności i nawykach odżywczych. Według raportów udział VADP w rynku mleczarskim rośnie rocznie o 25%, a cały rynek 5-10% rocznie. Marże na produkty VADP to 8-15% w porównaniu z 3-4% na mleku.

Obroty i rentowność indyjskiego przemysłu mleczarskiego rośnie dzięki wzrostowi konsumpcji i lepszych marżach na niestandardowych produktach (tzw. Value Added Products-VADP) jak smakowe jogurty, sery i mleko UHT. Zapotrzebowanie na takie produkty rośnie dzięki urbanizacji, zmianach w demografii społeczności i nawykach odżywczych.

 

Według raportów udział VADP w rynku mleczarskim rośnie rocznie o 25%, a cały rynek 5-10% rocznie. Marże na produkty VADP to 8-15% w porównaniu z 3-4% na mleku.

 

 

Według NDDB (National Dairy Development Board) indyjski przemysł mleczarski ma osiągnąć roczną sprzedaż 200 milionów ton w 2022 w porównaniu do obecnych 138 milionów ton przy obrotach 118 miliardów dolarów w 2017 roku (w porównaniu do 55 miliardów USD w 2012). Dla przykładu przychód jednego z największych producentów mleczarskich, Amul (Gujurat Cooperative Milk Marketing Federation) wzrósł w zeszłym roku finansowym o 32% do 2,9 miliardów USD.

 

Obecnie 18-20% produkcji mleka i produktów mleczarskich pochodzi z zorganizowanych mleczarni jak prywatne przedsiębiorstwa i kooperatywy.

Jednakże dzięki trendom coraz więcej światowych firm mleczarskich jak Lactalis, Nestle, Danone czy Meiji zaczyna inwestycje w Indiach przez przejęcie lokalnych firm lub wzrost mocy produkcyjnych. Szacuje się, że prywatne firmy zainwestowały w ostatnich 15 latach w moce produkcyjne tyle co kooperatywy w ciągu 30 lat. Część prywatnych firm mleczarskich produkuje dziennie ponad milion litrów mleka, a część pół do miliona. Także fundusze private equity zainwestowały od 2010 roku w indyjski przemysł mleczarski 139 milionów dolarów w ramach 15 transakcji.

 

Przeszkodami w rozwoju rynku mleczarskiego są między innymi rosnące koszty materiałów, niska wydajność bydła ze względu na brak paszy wśród rolników, braki w wyszkoleniu i umiejętnościach pracowników mleczarni, nierozwinięta sieć chłodni i transportu oraz niejasny system kontroli cen mleka.

 

Dodatkowo indyjski przemysł mleczarski obawia się spadku cen i eksportu mleka i produktów mlecznych ze względu na tegoroczne zniesienie kwot na produkcje mleka w Unii Europejskiej. W związku z tym poza wzrostem konsumpcji na lokalnym rynkiem, firmy indyjskie szukają nowych rynków eksportowych jak Rosja, która ostatnio wprowadziła embargo na produkty mleczne z Unii Europejskie. Rosyjska agencja nadzoru weterynaryjnego i fitosanitarnego, Rosselkhoznadzor, przeprowadziła ostatnio serie audytów wśród lokalnych mleczarni w celu wydania pozwolenia na eksport do Rosji.

 

Dla firm pragnących eksportować produkty mleczarskie do Indii, rynek i jego mało zaawansowana infrastruktura do przechowywania i transportu produktów w niskich temperaturach stanowi duże wyzwanie. Obecnie eksporterzy ograniczają się do sprzedaży produktów o podwyższonej przydatności do spożycia głównie w zorganizowanych sieciach handlu detalicznego w kilku największych metropoliach. Dodatkowe przeszkody to restrykcyjne i zmieniające się przepisy handlu i importu produktów mlecznych związane z etykietowaniem żywności a także cło na produkty mleczne. Dodatkowo, w 2011 roku wprowadzono przepisy zabraniające używania podpuszczki pochodzenia zwierzęcego w produkcji serów. Według informacji WTO, w 2012 cła na mleko, masło, jogurt, ser i mleko w proszku było 30% a na produkty mleczne do smarowania nawet 40%.

Pomimo tych barier, firmy z Unii Europejskie a także Australii i Nowej Zelandii aktywnie szukają sposobów na wejście na rynek indyjski.

 

Źródła (przeczytaj więcej w języku angielskim):






Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

Pendrive z nadrukiem

Profesjonalnie zajmujemy się produkcją gadżetów reklamowych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych i p...
Polska - WARSZAWA 2022-05-27 Dodał: Andrzej Redko Handel Zobacz ofertę

Kubki termiczne z nadrukiem

Gadżety reklamowe są jednym z narzędzi marketingu. Generalnie gadżetem może być praktycznie każdy...
Polska - WARSZAWA 2022-05-07 Dodał: Andrzej Redko Handel Zobacz ofertę

Derma tapicerska

Dolaro to wysokiej jakości derma tapicerska rewelacyjnie imitująca skórę naturalną. Tkanina jest ...
Polska - Nowa Sól 2019-05-16 Dodał: Mariusz Giwierski Meble, Produkcja mebli Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert